Sellithyris cenomanensis GASPARD, 1982

, - Méthodes de discrimination appliquées à des Brachiopodes biplissés appartenant au genre Sellithyris Middlemiss en vue d'une décision d'ordre spécifique. Bulletin de la Société Zoologique de France, t. 107, vol. 2, p. 195-206

, - Sellithyridae Terebratulidae du Crétacé d'Europe occidentale. Cahiers de Paléontologie du CNRS, p. 1-242

, - X-ray computed tomography: A promising tool to investigate the brachiopod shell interior. Effects on 3D modelling and taxonomy. Comptes Rendus Palevol, t. 12, vol. 3, p. 149-158

, - Noteworthy brachiopods of the Cenomanian stratotype: A synthesis of the biochronological, palaeoenvironmental and palaeoecological implications. Geobios, t. 47, vol. 6, p. 347-370

, - Le contenu paléontologique. Les brachiopodes. In : MOREL (N.) Stratotype Cénomanien, p. 179-198 (publié en septembre)

, - Catalogue des types de brachiopodes conservés dans les collections de Paléontologie du Muséum National d'Histoire Naturelle de Paris. In : Quelques brachiopodes fossiles de France. Grandeur et déclin d’invertébrés marins filtreurs. Fossiles. Revue française de paléontologie, t. hors-série n° 5, p. 82-98 (publié en décembre)

, - A Brachiopod shell show during the Middle Cenomanian in the Stratotype Area (France) - Residual colour pattern, p. 38-40

, - A brachiopod shell show during the middle Cenomanian in the stratotype area (France) – exceptional residual colour pattern. Annales de Paléontologie, t. 103, vol. 1, p. 81-85

, - Raman investigation of the pigment families in recent and fossil brachiopod shells. Spectrochimica Acta Part A : Molecular and Biomolecular Spectroscopy, t. 208, p. 73-84 (publié le 5 février)

Name-bearing types

SYNTYPE MNHN.F.B16444